C C C C A+ A A- X

Организационна структура

В Районен съд град – Велики Преслав работят трима магистрати в това число административен ръководител-председател, един съдия по вписванията, двама държавни съдебни изпълнители. В състава на съдебната администрация участват 16 служители в т.ч. административен секретар.

Председателят на Районния съд:

  1. Осъществява общо организационно и административно ръководство, отговаря за дейността на съда и го представлява;
  2. Изготвя годишен доклад за дейността на съда и го изпраща на Председателя на Окръжния съд;
  3. В края на всяко шестмесечие подготвя и предоставя на Инспектората към ВСС обобщена информация за образуването, движението и приключването на делата на съдиите, както и за окончателно отменените актове от по-горните инстанции, а на министъра на правосъдието – информация за образуването, движението и приключването на преписките и делата на държавните съдебни изпълнители и на съдиите по вписванията;
  4. Организира работата на съдиите и участва в съдебни заседания при спазване на случайния подбор при разпределението на делата;
  5. Ръководи и контролира работата на държавните съдебни изпълнители, на бюрото за съдимост към съда и на съдията по вписванията;
  6. Назначава и освобождава от длъжност служителите в съда и организира работата на отделните служби.

ПОДСЪДНОСТ

Районния съд е основен първоинстанционен съд. На него са подсъдни всички дела освен тези, които със закон са определени като подсъдни на друг съд 

ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА СПЕЦИАЛИЗИРАНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ

Служба "Регистратура":

  1. Приема и регистрира входящата кореспонденция;
  2. Експедира изходящата кореспонденция;
  3. Осигурява информация за получената и изпратената кореспонденция:
  4. Води разносна книга;
  5. Разпределя и направлява постъпилата поща;

На първата страница на всеки приет или издаден от съда документ се отбелязват регистрационният номер и датата на вписване и се полагат подписът и инициалите на деловодителя.  При поискване от вносителя на документа тези данни се отбелязват и на представено от него копие.

Постъпващите в съда документи трябва да са написани четливо на хартия, в препоръчителен формат А4, при спазване на процесуалните закони

Служба "Съдебни секретари"

Съдебният секретар:

  1. Съставя протоколи за откритите съдебни заседания;
  2. Подрежда по реда на постъпването книжата от заседанията;
  3. Съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и др.;
  4. Поставя списъците за реда и часовете на разглеждане на делата пред съдебните зали и информационните табла;

Протоколите се изготвят съобразно Гражданския процесуален кодекс и  Наказателно-процесуалния кодекс в самото заседание или най-късно в тридневен срок след съдебното заседание.

Служба "Деловодство"

Служба Деловодство  осигурява производството по висящи дела и влезли в сила съдебни актове. Извършва справки по насрочени и решени граждански и наказателни дела. Работното време с физически и юридически лица- от 9.00ч. до 17.00ч.

Общи функции на съдебното деловодство

  1. Предоставя справки по делата на страните и техните пълномощници;
  2. Копия и заверени преписи по висящи дела се дават на страните и техните пълномощници след подаване на молба и, съответно резолюция на съдията- докладчик и след заплащане на съответната държавна такса.
  3. Служителките в Деловодството нямат право да дават правни консултации.

Служба "Архив"

Служба Архива осигурява съхраняването на всички свършени дела, деловодни книги. Намира се в сградата на Съдебната палата-    Работно време с физически и юридически лица- 9.00ч. до 17.00ч.

Служба Архива извършва всички видове справки по предадените дела, книги и документи. В службата се приемат молби за издаване на преписи от влезли в сила съдебни решения и присъди и за издаване на изпълнителни листа след заплащане на дължимата държавна такса.  Достъпът на външни лица до хранилището е забранен.

Служба "Връчване на призовки и съдебни книжа"

Служба Връчване на призовки и съдебни книжа отговаря за своевременното и законосъобразно връчване на призовките и съдебните книжа съгласно правилата на Наказателно-процесуалния кодекс и на Гражданския процесуален кодекс.

Призовкарите връчват призовките и съдебните книжа в законоустановения срок от получаването им и незабавно връщат вторите екземпляри в служба Деловодство.

Призовкарите се легитимират със служебни карти, издадени от Районен съд Велики Преслав.

Съдебно - изпълнителна служба

  1. Приема молби за образуване на изпълнителни дела, ведно с приложен изпълнителен лист, обезпечителна заповед.
  2. Дава справки по висящи изпълнителни дела.
  3. Приема документи за внесените суми по изпълнителни дела и изплаща суми по тях.
  4. Издава преписи по делата.
  5. Издава удостоверения за липса на изпълнителни дела на физически и юридически лица.
  6. Приема жалби и възражения по изпълнителните дела.
  7. Служителите в службата нямат право да дават правни консултации.

Бюро Съдимост

Приема молби за свидетелство за съдимост и получаване на готовите  става през целия ден от 9.00ч. до 17.00ч.

Необходими документи:

  1. Заявление по образец;
  2. Лична карта;
  3. Документ за платена държавна такса.

Информация за съдебни зали

Районен съд Велики Преслав разполага с две съдебни зали - зала № 1 на първи етаж в Съдебната палата и зала № 2 на втори етаж в Съдебната палата, в които всекидневно се разглеждат наказателни и граждански дела.

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация